Product- marktonderzoek “klanten tel systeem..”

    Ideeën onderzoek naar verschillende mogelijkheden om klanten te tellen voor een transparant design toegangspoortjes van Nedap.

    Eisen:

    makkelijk te bevestigen zonder het product te beschadigen

    plug and play

    strakke vormgeving

    Opdracht uitgevoerd door het Saxion projectweek van 2008, door 5 studenten van 4 verschillende opleidingen en studiejaren.

    Nedap

    project omschrijving,

    Wij zijn ons project begonnen met een informatiefase om een goed beeld te vormen van wat de markt nu aanbied. Hieruit bleek dat er allerlei verschillende systemen ontwikkeld zijn om klanten te tellen. Deze systemen werken vaak met sensoren. Deze sensoren zijn er ook in alle soorten en maten: met kabel/draadloos, met laser/infrarood, en allerlei verschillende soorten bereiken.

    Nadat we een schat aan informatie hadden gevonden, hebben we daaruit 4 concepten samengesteld:

    Concept reflection, wireless,  contactmat, auto-detection and protection.

    Conclusie:

    Hebben wij een plug & play telsysteem ontworpen zonder de strak vormgegeven antenne van zijn charme te beroven? Het gekozen concept “reflection” kan plug & play op de antenne gemonteerd worden. De kabels en elektronica zijn onzichtbaar weggewerkt en hij verricht in 2 richtingen metingen. De behuizing van de spiegels zijn zo vormgegeven dat ze in het strakke uiterlijk van de antenne opgenomen worden.

    Een extra functie van dit systeem is dat de spiegels in hoogte instelbaar zijn, hierdoor kan de klant kiezen of hij bijvoorbeeld kinderen wel of juist niet als potentiële klant wil mee tellen.